تبلیغات
مركز آموزش ویندوز ـ ریجستری ـ موبایل ـ سریال روزانه نود 32 - دلائل طب قرآنی

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
1- وَلَا رَطْبٍ وَ لَا یَابِسٍ اِلّا فِی كِتَابٍ مُبینٍ . ( انعام ۵۹ ) .
۲- وَ نَزّلنَا عَلَیكَ الكِتَابَ تِبیَاناً لِكُلِ شَی هُدی و رَحْمَة وَ بُشْرَی لِلْمُسْلِمِینَ . ( نحل ۸۹) .
۳- وجود ۱۶۰ آیه در مورد تغذیه در قرآن كریم .
۴- وجود چهار كلمه‌ فلینظر در قرآن كریم .
۵- اختصاص دو كلمه فلینظر به غذای انسان .
۶- وجود چهار كلمه شفا در قرآن .
۷- شِفا یعنی درمان، بهبودی و سلامتی.
۸- شَفا یعنی بیماری و كسالت و از دست دادن سلامتی.
۹- اختصاص شفا به یكی از مواد غذائی ( عسل ).
۱۰- اختصاص شفا به قرآن در سه مورد دیكر .
۱۱- بدون غذا زندگی و ادامه حیات مفهومی ندارد = مرگ .
۱۲- غذای انسان داروی او و داروی او غذایش باید باشد .
۱۳- نوع تغذیه در رفتار و اعمال انسان تاثیر بسزائی دارد .
۱۴- از اهمیت غذا این كه در زندگی اخروی به انسان آن را به عنوان پاداش می دهند

توضیح چهارده مورد فوق

۱- هیچ تر و خشكی نیست كه در قرآن نباشد، این آیه جامع و كامل بودن این كتاب را میرساند و بیان كننده كلیه امورات زندگی و هر چیزی كه در زندگی انسان به آن نیاز پیدا می كند. این آیه یكی از معجزات بزرگ الهی در قرآن كریم است. (دقت شود).

۲- خداوند متعال كتابی را برای ما انسانها فرستاد كه بیان كننده تمام مطالب در كلیه زمینه ها است، علاوه بر آن مایه هدایت و رحمت و بشارت برای كل مسلمین بوده و در صورت درك و فهم این كتاب و بكار گیری آن به سعادت و سلامت و موفقیت عظیمی خواهند رسید.

۳- وجود (۱۶۰ ) آیه در زمینه غذا، اهمیت غذا را می رساند كه خداوند متعال چقدر به انسان ارزش قائل است و چقدر به سلامت و سعادت او علاقمند است.

۴- چهار كلمه فلینظر در قرآن كریم نشان دهنده اهمیت موضوع است كه معمولاَ ما مسلمین از این نكات با عظمت هشداری بی بهره ایم! چرا در مورد قرآن تفكر و تدبر نداریم.

توجه : فلینظر از نظر دستوری فعل امر بوده و انسان را ملزم به تحقیق و تدبر دراین زمینه می كند.
دو مورد از فلینظرها را خداوند به غذای انسان اختصاص داده است. (دقت شود).

الف : یك مورد به نوع غذای انسان اختصاص داده شده است. (سوره مباركه عبس آیه ۲۴).
ب : یك مورد به كیفیت غذای انسان اختصاص داده شده است. (سوره مباركه كهف آیه ۱۹).
ج : یك مورد به خلقت انسان اختصاص داده شده است. (سوره مباركه ‌طارق آیه ۵).
د : یك مورد به اعمال انسان اختصاص داده شده است. (سوره مباركه حج آیه‌ ۱۵).

از این چهار كلمه فرمول ریاضی زیر بدست می آید:

( خلقت انسان + اعمال انسان = غذای انسان )

نتیجه:
الف :
اختصاص كلمه فلینظر دو بار به غذای انسان نشانگر اهمیت بالای غذا ست!
ب :
در صورت حذف غذا، خلقت مفهوم خود را از دست خواهد داد!
ج :
غذای انسان برابر با خلقت و اعمال اوست!

۵- در قرآن كریم چهار بار كلمه شفا بیان شده است .
الف : سوره مباركه آل عمران آیه ‌۱۰۳
ب : سوره مباركه‌ توبه آیه‌ ۱۰۹
ج : سوره ‌مباركه اسراء آیه ۸۲
د : سوره مباركه نحل آیه ۶۹

نتیجه:
اختصاص شفا به مواد غذائی مانند عسل كه حقیقتاً جای تامل و بررسی است.
اختصاص سه مورد دیگر به قرآن كه در واقع ِشفا به این چهار مورد است.
(غذا و كلام الهی است).
حقیقتاَ برای هیچ موجودی زندگی بدون غذا ممكن نیست. بدون غذا امكان ادامه حیات امر محالی است.

۶- در حقیقت غذای انسان داروی اوست و داروی او غذای اوست!
در جهان خلقت می بینیم و پر واضح است كه حیواناتی كه در نقاط مختلف جهان زندگی می كنند نیاز به دارو ندارند و معمولاَ بیمار نمی شوند.

توجه:
همه موجودات در جهان هستی طبق غریزه و فطرت خود غذا می خورند. به جز انسان كه از غریزه و فطرت خود عدول می كند و هرج و مرج را اشاعه می دهد. (روم ۳۰)

۷- نوع تغذیه در رفتار و كردار آدمی اثر بسزائی دارد و می تواند او را سخی و یا شقی كند.
خداوند متعال در این زمینه بیان زیبائی دارد، كه می فرماید:

یَا اَیّهَا الرّسُلِ كُلُوا مِنَ الطّیّبَاتِ وَاعْمَلوا صَالِحاً انی بِمَا تَعْمَلونَ عَلیمٌ. ( سوره مباركه مومنون آیه‌ ۵۱).

یا در جای دیگر خداوند متعال چنین می فرماید:

مَیْتَهً اَوْ دَمَاً مَسْفوحاً اَو لَحْمِ خِنزیر فَانّه رِجْسٌ. ( سوره‌ مباركه انعام آیه‌ ۱۴۵).

نتیجه: از دو آیه‌ فوق چنین می گیریم كه غذای روزمره انسان چقدر در زندگی تاثیر بسزائی را دارد!
الف : می تواند او را سعادتمند كند و به سرچشمه‌ نور و حكمت سوق دهد. (پیامبر اسلام).
ب : همچنین انسان شقی و پلیدی ببار آورد. (نوع تغذیه).

۸- خداوند كریم به انسانها در سرای آخرت بر مبنای اعمالی كه انجام داده اند پاداش و جزا می دهد، از جمله:
به نیكو كاران چنین پاداشی را در نظر گرفته است:

وَ فَاكِهَةٌ مِمّا یَتَخَیّرُونَ . وَ لَحْمِ طَیْرٍ مِمَّا یَشْتَهونَ . وَ حُورٌ عین . كَاَمْثَالِ الّلُولُوِ المَكْنُون . جَزَاٌ بِمَا كَانُوا یَعْمَلونَ . ( سوره مباركه واقعه آیات ۲۰ تا ۲۴).


نتیجه
: در این آیات می بینیم كه خداوند عظیم الشان به انسانهای نیكو كار ابتدا غذا را پاداش می دهد، سپس نعمتهای دیگر را ارزانی می دارد. (دقت شود).
اما خداوند كریم به بد كاران چنین جزائی را می دهد .

لَآكِلُونَ مِنْ شَجَرٍ مِنْ زُقّوم. (سوره مباركه واقعه آیه ۵۲).

نتیجه
: باز در این آیه می بینیم كه خداوند به بدكاران به عنوان جزا غذا (زقوم) می دهد.
باز هم به اهمیت غذا پی می بریم كه چه در بهشت و چه در جهنم و چه در این جهان غذا حرف اول را می زند و بدون غذا در هیچ جهانی زندگی امكان پذیر نیست!

البته دلائل قرآنی بسیار زیاد است، اگر بخواهم همه را بیان كنم نیاز به كتاب مستقلی دارد!
در آینده نزدیك این كتاب را به دوستاران طب قرآنی تقدیم خواهم كرد انشاالله.

ضمناً یاد آور شوم كه ممكن است افراد ناآگاه و مغرض چنین مطلبی را عنوان كنند كه چرا صحبتی از ائمه معصومین به میان نیامده است و آن را مستمسك قرار دهند و از آن استفاده سوء نمایند!
در جواب اینگونه افراد باید عنوان كنم كه وقتی صحبت از قرآن می شود در حقیقت عترت در دل قرآن نهفته است، زیرا پیامبر گرامی در این مورد می فرماید:

(اِنّی تَاركٌ فیكُمُ الثَّقَلَینِ كِتَابَ اللهِ وَ عِتْرَتی وَ اَهْلَ بَیتی لَنْ یَفْتَرِقَا … )

در حقیقت كلمه ( لَنْ ) نفی ابد است. یعنی قرآن و عترت تا ابد از یكدیكر جدا شدنی نیستند. (دقت شود).

جالب توجه اینكه ائمه معصومین (ع) چقدر در مورد غذا و بهداشت آن توصیه كرده اند و ما انسانها را به رعایت آن تشویق نموده اند.

حضرت علی (ع) در این مورد كلام گهر باری دارد كه می فرماید: ( وصیتی است برای فرزندان خویش) در حقیقت توصیه ایست برای ما انسانها، با رعایت این نسخه از طبیب بی نیاز خواهید شد.

(نسخه حضرت علی (ع) برای پیشگیری از بیماریها)
¤ تا زمانی كه گرسنه نشده اید سر سفره ننشینید.
¤ كمی قبل از سیر شدن دست از غذا بردارید.
¤ هنگام خواب اجابت مزاج كنید.
با رعایت سه مورد بالا در عمل می بینیم كه پیشگیری از بیماریها به راحتی انجام می گیرد.

توجه: در عمل می بینیم كه ائمه معصومین (ع) برای پیشگیری و درمان غذا را توصیه می كنند و دقیقاً با قرآن كریم سنخیت كامل دارد!

این دلائل مختصری بود از این كتاب. شگفتیهائی در طب قرآنی وجود دارد كه در هیچ طبی وجود ندارد.

 برگرفته از سایت آقای جمشید خدادادی




طبقه بندی: طب سنتی و پزشكی و روانشناسی،

تاریخ : جمعه 13 تیر 1393 | 04:56 ب.ظ | نویسنده : حسن خزاعی | نظرات
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.